Tanulás a jövőért

Környezetvédelmi szemléletformálás és oktatás Keletkezés éve: 2011

A környezeti-gazdasági-társadalmi viszonyok annyira összetettek, hogy a rendszerösszefüggések meglátása, felismerése nélkül a lehető legjobb szándékkal is könnyen tudunk olyan megoldásokhoz folyamodni, ami komoly károkat jelenthet a rendszer egy másik pontján. A meleg elviselését célzó klímaberendezésekkel tovább melegítjük az egyébként is elviselhetetlen külső hőmérsékletet. Az antibiotikumok túlzott és nem megfelelő használata mindennek ellenálló szuperbaktériumok kifejlődéséhez vezetett. A növényi alapú energiatermelés élelmiszerdrágulást eredményezett. A levéltetvek elleni védekezés érdekében Nyugat-Európába szándékosan betelepített kelet-ázsiai harlekinkatica özönfajként továbbterjedt és Magyarországon is kiszorítja a honos két- és hétpettyes katicát. Jelen kiadványban az előbbi megközelítések szellemében tanárok, nevelők, kommunikációs
szakemberek szempontjából átgondolt, az UNESCO által is használt – a nevelő érti…; képes…;
úgy dolgozik másokkal, hogy…; olyan, aki… – csoportosításban megfogalmazott kompetenciák
találhatók. Ajánlom ezeket figyelembe venni egyéni vagy szervezeti tanuláshoz, pedagógusképzési,
oktatáspolitikai célok kitűzéshez. Az oktatási, kommunikációs szervezetek számára megfogalmazott
javaslatokat pedig az aktuális folyamatok, történések, megismert újabb és újabb tények ismeretében
olvasni, megvitatni, beépíteni.
A világ átalakításához soha még nem állt rendelkezésre ekkora technológiai-műszaki-gazdasági
eszköztár.


Letöltés